när jag blir stor

Då ska jag skaffa mig en söt liten stuga någonstans, inrett i en romantisk stil, mycket vitt. Gamla möbler, loppisfynd, blandat med nytt. Nära en sjö så att man kan ta sig ett dopp. I närheten ska det även finnas en gullig lanthandel och så ska jag ha massa mysiga grannar som vill komma över på ett glas vin. Dreams...

När jag och mina syskon var små var vi varenda sommar i morfars stuga uppe i hälsingland. En liten bit ifrån bodde morfars syster och hennes man och de hade hästar, kossor och andra djur. De bjöd alltid på bullar när man kom, och på vägen dit plockade vi blommor efter vägkanten som vi skulle ge till dem. En gång rodde vi över sjön dit med morfars båt, i smyg. Jag fick panik när det började åska och blixtra!

I morfars stuga hämtade vi vatten i brunnen, hade en svartvit liten teve på batteri och fick gå på utedass. Tvätta oss och borsta tänderna fick vi göra i sjön. MEN åh, hur mysigt var det inte? Att leva så enkelt, inga problem. Gå ner till bryggan och känna på vattnet, åka ut med båten och fiska. På kvällen spelade vi spel (det var där jag lärde mig schack haha) eller tittade på någon film som gick på 1an, 2an eller 4an.

Saknar min barndom i hälsingland så mycket, att få komma dit och verkligen koppla av och känna sig så otroligt älskad. <3








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
profilbild

RSS 2.0