give a little bit

Hemlöshet i sverige existerar. Det har jag inte enbart lärt mig idag av att kolla på "den hemlige miljonären", det är en fråga som står mig varmt om hjärtat. Jag vet att jag kommer att volontärarbeta i mitt liv, kanske snart? Att få hjälpa hemlösa och "utstötta" människor i samhället skulle få mig att växa så mycket som person. Mina vänner har alltid skrattat åt mig när jag gett pengar till tiggare, att jag har köpt situation stockholm, att jag inte kan gå förbi en hemlös med skylt på gatan. Ja, den personen kanske ska köpa något mindre bra för de pengarna, men det struntar jag i, för det kan lika gärna vara tvärtom. Jag har fått uppleva många jobbiga saker i mitt liv (och väldigt många bra), det kanske är därför jag verkligen bryr mig om människor som har det svårt. Alla förtjänar att ha ett hem, även om de inte "förtjänat" ett, hamnat snett osv. Alla är värda en andra chans!




Kommentarer
Postat av: Martina

Vad elakt det låter när jag läser att (jag) i många fall skrattat åt dig när du gett pengar till en tiggare.

2011-02-15 @ 22:43:47
URL: http://januarylove.blogg.se/
Postat av: Tess

haha :P men skrattat och skrattat, flera har ju sagt att jag inte borde ge osv, inte skrattat rakt ut, men bett mig att inte göra det osv. tog du illa upp?

2011-02-15 @ 23:13:05
URL: http://modefasoner.blogg.se/
Postat av: Martina

haha, nej! Jag har skrattat åt dig och kommer nog inte sluta göra det, men när man tänker på helheten så är det lite elakt att skratta.

2011-02-16 @ 12:24:21
URL: http://januarylove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
profilbild

RSS 2.0