H&M fastpool

Hej bloggish <3 Åh vad skönt det är att vara ledig idag. Har sovit fram till nu och det behövdes verkligen :)

Nu ska jag ge svar på din kommentar om H&M's vikariepool Jill:

Jag jobbar inte längre aktivt i vikariepoolen utan har ett vikariat på en butik i stan där jag trivs hur bra som helst. Jag jobbade i poolen i kanske 4-5 månader. Tyvärr hade jag otur när jag vart anställd september -10, för då ändrade de precis i vikariepoolen så att den blev uppdelad i olika delar. Innan kunde man boka pass i alla butiker, men när jag började så kunde man bara boka i sin del av stan. Jag fick norra delen vilket passade mig perfekt, hade butiker som täby, fältöversten, lidingö osv, och alla i stan + kista (de butikerna har alla pooler). Men detta resulterade i att det inte fanns lika mycket pass ute som förut och att alla krigade om passen som fanns. Jag fick ihop 4-5 dagar i veckan ialla fall men vissa dagar jobbade jag bara typ 8-12 eller 16-19.30 och det funkade ju inte! Så vissa dagar tog jag pass på t.ex lidingö och efter jag slutat där kunde jag åka till kista och jobba till 21.30 eftersom att de har öppet till 21. Så det vart jobbigt i längden. Men fastpool är absolut ett grymt bra sätt att jobba extra om man pluggar och under sommar och jul finns det massa pass så då fungerar det som heltidsjobb också :) Oftast får man tider vid sidan av poolen också, butikerna gillar ju såklart att ha samma extrapersonal i butiken. Men våga chansa! Jag lämnade en fast anställning på vero moda för att börja som extra på H&M och det var det bästa jag gjort! Det kan vara tufft i början men det brukar oftast lösa sig med vikariat och så :) Lycka till! Skriv om du vill veta något mer!

Kommentarer
Postat av: Jill

Supertack för svaret, gjorde mig lite klokare. Kommer nog börja och se hur mycket timmar jag får ihop och funkar det inte får jag försöka lösa det på något sätt :) Kram

2011-08-16 @ 20:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
profilbild

RSS 2.0