ångest

Usch vilken jobbig kväll jag har haft. Riktigt ångestladdad. Jag brukar oftast vara glad och tänka att allt ordnar sig, men nu känner jag mig riktigt jävla förvirrad. Pengar. Hatar och älskar dem. Lön om en vecka. Jag har varit på semester så jag kommer få några tusenlappar mindre, så snälla vänner! Be mig inte följa med på någonting under mars månad (inte under april heller) för jag kommer vara fattig då. Så jävla värdelöst. Jag vill vara med på allt, jämt. Och jag vill leva livet fullt ut, vill äta ute varje dag med min älskling, dricka vin, festa med vännerna, köpa dyra klänningar och bara strö pengar omkring mig. Men det går inte. Känns alltid som att jag är den av mina vänner som har minst pengar kvar efter lön? Men iofs, nästan alla mina vänner är sambos, bor hemma fortfarande osv. Eller alla mina vänner är/gör det menar jag! Jag bor ensam i min stora 2a med en hög av räkningar. Jag är generös och absolut inte sparsam! Har jävligt kul (lite för kul) men så drabbas jag av de här ångestdagarna och tänker på allt jag hade kunnat göra för mina sparade pengar (som inte existerar). Usch!

Funderar mycket på framtiden också. Niklas och jag är varandras motsatser där. Jag vill ha det mesta planerat, han tar dagen som den kommer. Kan bero på att han redan har sin framtid säkrad på sin pappas företag. Jag vill göra så mycket! Jag vill plugga i höst. Då kommer paniken! Kommer jag komma in? Och isåfall; kommer jag klara av livet som student? Ännu mindre pengar, studielån och allt vad det innebär... Jag vill fortsätta jobba extra på vero moda, kommer de ringa in mig? Eller är det hejdå? Kommer jag och Niklas flytta ihop snart? Eller ska jag leta efter något billigare ensam? Om jag inte kommer in på skolan, vad ska jag göra då, fortsätta jobba? Samma jobb/nytt jobb? Mitt huvud sprängs... Vill typ flytta hem till familjen just nu, ha mat på bordet varje dag och slippa alla bekymmer. Men jag klarar inte av den där jävla stan!

BLÄÄÄÄ. Ska sova nu, hoppas på en bättre dag imorgon och att någon snäll människa skänker mig lite pengar. Känner mig bortskämd som fan nu också, gnäller över att jag inte kan shoppa ditten och datten när det finns folk som knappt har råd med mat. Fy skäms Therése!

Kommentarer
Postat av: bambi

gumman!!! man har sådana här dagar. jag vet precis hur du känner idg men jag vet också att det ALLTID precis alltid löser sig :) Man kan inte vara med på allt. Jag vill också det, men det är precis som du säger. Det går inte och man får lära sig att leva med det. Man behöver inte vara ute ch festa 1 gång i veckan varje månad. Det är jätte skönt att bara ta det lugnt och mysa också, kommer ner i varv och ladda om. Tänk då hur rolig nästa utgång blir? Och att du känner att du verkligen kan unna dig den där klänningen med gott samvete. Mycket moget inlägg av dig hjärtat. Nu tar du det lugnt den här månaden. Du och jag kan gå mysiga promenader,laga mat hemma och bara snacka skit :) love you, ha en underbar dag! Och du, tänk på att du har mig. Du har Niklas. Du har din familj, alla står runt dig och tar emot dig! <3 / bambi

2010-02-18 @ 07:45:34
Postat av: jennie hellman

Vad vill du plugga gumman? du jag har med sånna ångest tankar hela tiden, men antar att man får ta en sak i taget?? och försöka njuta av livet så mycket man kan, för man får inget med sig när man dör ;)

2010-02-18 @ 10:05:05
Postat av: alexandera

hej gummi:) känner igen mig på pricken speciellt allt med plugg o allt de där, usch, hade världens ångens dag i förrgår, satt lixom o grät för mig för själv :P sånt e jätte jobbigt, att inte veta, men de kommer ordna sig, looovar:) för du e så jäkla bra, skönt att se att andra också tänker o känner så... då e man normal, hehe.. men du vi måste ses snart, saknar min tessi.. vill krama på dig, pussokram

2010-02-18 @ 10:52:44
Postat av: tess

bambi och alexandra: tack för erat stöd. behövs verkligen <3 och skönt att man inte är ensam om att känna såhär ibland.. man är väl i den åldern då man är så himla förvirrad, man är påväg in i vuxenlivet som är läskigt.. puss love u

2010-02-18 @ 12:16:29
URL: http://modefasoner.blogg.se/
Postat av: tess

jennie: vill plugga modevetenskap 1 år på stockholms universitet, det är vad jag vet nu ialla fall. sen får jag se :) iknow, men ibland blir man bara så stressad över allt... pusss

2010-02-18 @ 12:17:44
URL: http://modefasoner.blogg.se/
Postat av: Anonym

Usch alla tänker så. Man får försöka att prioritera. Svårt men viktigt. Och att vara student går bra

2010-02-19 @ 11:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
profilbild

RSS 2.0